Alleinstellungsmerkmale Jesus Christus und Christentum – der Evangelisationsauftrag

2Shares
1. Durch Jesus Christus „EWIGES LEBEN“ im HIMMEL ohne Werke. Wer Jesus Christus anruft, der ist gerettet. Niemand kommt zum Vater, denn durch mich sagt Jesus. Keine eigene Leistung oder irgendwelche Riten und Vorschriften notwendig.
.
2. Jesus Christus starb freiwillig für alle Menschen.

3. Jesus Christus wurde nicht begraben, er ist lebendig zum Himmel aufgefahren. Kein Grab. Jesus war der einzige Mensch auf Erden ohne Sünden.

4. Jesus Christus heilte nachweislich viele Menschen von unheilbaren Krankheiten.

5. Jesus Christus weckte nachweislich Tote auf.

6. Jesus Christus setzte mit Wunder die physikalischen Gesetze der Erde außer Kraft. Beispiel: Wasser = Wein, 5 Brote + 2 Fische = 5.000 Männer (ca. 10 Personen mit Frauen und Kinder) gespeist. Alle sind satt geworden und es blieben 12 Körbe voll übrig an Brot (Fisch?).

7. Jesus Christus hat immer die Wahrheit gesprochen. Alles was er vorhergesagt hat ist eingetreten.

8. Jesus Christus versprach den Tröster = HEILIGER GEIST, nach seiner Himmelfahrt, der an Pfingsten auch auf die Jünger und ca. 3.000 Menschen in Jerusalem an Pfingsten gefallen ist und bis heute noch auf Menschen kommt, die an Jesus Christus glauben.

9. Jünger Jesus sind seine Zeugen, die bis heute für die Verbreitung des Evangeliums sorgen und nicht begrenzt auf eine Region, ein Volk, einen Staat, eine Hautfarbe, Abstammung usw., sondern weltweit ohne Grenzen und Einschränkungen.

10. Durch Jesus Christus ist die Bibel das meist gelesene, meist übersetzte, meist verkaufte Welt in den meisten Sprachen auf dieser Erde und erzielt weitere Zuwachsraten und nicht aufzuhaltende Verbreitung. Das Wort GOTTES und der HEILIGEN GEIST gehen unbegrenzt über die ganze Erde über alle Staaten und Grenzen hinweg.

Gaben des Heiligen Geistes nach 1, Korinther 12,8-11:
1. Weisheit
2. Erkenntnis
3. Glaube
4. Gabe Gesund zu machen – Heilung
5. Gabe Wunder zu tun
6. prophetische Rede
7. Gabe die Geister zu unterscheiden
8. Zungenrede
9. Auslegen der Zungenrede

Diese stehen auch heute noch jedem Christen zur Verfügung der GOTT darum bittet. Viele Christen schränken sich und die Kraft des Evangeliums dadurch ein, dass sie an diese Gaben des Heiligen Geistes nicht mehr glauben oder sich noch nie bemüht haben Erfahrung damit zu sammeln. Denn GOTT stellt sich immer zu seinem Wort.

Das ist auch die biblische Wahrheit – größere Werke tun, als Jesus Christus getan hat
Johannes 14, 12-14: Wahrlich, wahrlich, ich (Jesus Christus) sage euch: Wer an mich glaubt, der wird die Werke auch tun, die ich tue, und er wird noch größere als diese tun; denn ich gehe zum Vater. Und was ihr bitten werdet in meinem Namen, das will ich tun, damit der Vater verherrlicht werde im Sohn. Was ihr mich bitten werdet in meinem Namen, das will ich tun.

Evangelisationsauftrag – der wichtigste Auftrag in der Bibel

Apostelgeschichte 1,8
Aber ihr werdet die Kraft des heiligen Geistes empfangen, der auf euch kommen wird, und werdet meine Zeugen sein in Jerusalem und in ganz Judäa und Samarien und bis an das Ende der Erde.

Markus 16,15-20
Und er sprach zu ihnen: Gehet hin in alle Welt und predigt das Evangelium aller Kreatur. Wer da glaubt und getauft wird, der wird selig werden; wer aber nicht glaubt, der wird verdammt werden. Die Zeichen aber, die folgen werden denen, die da glauben, sind diese: in meinem Namen werden sie böse Geister austreiben, in neuen Zungen reden, Schlangen mit den Händen hochheben, und wenn sie etwas Tödliches trinken, wird’s ihnen nicht schaden; auf Kranke werden sie die Hände legen, so wird’s besser mit ihnen werden. Nachdem der Herr Jesus mit ihnen geredet hatte, wurde er aufgehoben gen Himmel und setzte sich zur Rechten Gottes. Sie aber zogen aus und predigten an allen Orten. Und der Herr wirkte mit ihnen und bekräftigte das Wort durch die mitfolgenden Zeichen.*

Matthäus 28,18-20
Und Jesus trat herzu und sprach zu ihnen: Mir ist gegeben alle Gewalt im Himmel und auf Erden. Darum gehet hin und machet zu Jüngern alle Völker: Taufet sie auf den Namen des Vaters und des Sohnes und des heiligen Geistes und lehret sie halten alles, was ich euch befohlen habe. Und siehe, ich bin bei euch alle Tage bis an der Welt Ende.

Lukas 24, 47-49
Und daß gepredigt wird in seinem Namen (Jesus Christus) Buße zur Vergebung der Sünden unter allen Völkern. Fangt an in Jerusalem, und seid dafür Zeugen. Und siehe, ich will auf euch herabsenden, was mein Vater verheißen hat. Ihr aber sollt in der Stadt bleiben, bis ihr ausgerüstet werdet mit Kraft aus der Höhe.

Johannes 17, 18-26
Wie du mich gesandt hast in die Welt, so sende ich sie auch in die Welt. Ich heilige mich selbst für sie, damit auch sie geheiligt seien in der Wahrheit. Ich bitte aber nicht allein für sie, sondern auch für die, die durch ihr Wort an mich glauben werden, damit sie alle eins seien. Wie du, Vater, in mir bist und ich in dir, so sollen auch sie in uns sein, damit die Welt glaube, daß du mich gesandt hast. Und ich habe ihnen die Herrlichkeit gegeben, die du mir gegeben hast, damit sie eins seien, wie wir eins sind, ich in ihnen und du in mir, damit sie vollkommen eins seien und die Welt erkenne, daß du mich gesandt hast und sie liebst, wie du mich liebst. Vater, ich will, daß, wo ich bin, auch die bei mir seien, die du mir gegeben hast, damit sie meine Herrlichkeit sehen, die du mir gegeben hast; denn du hast mich geliebt, ehe der Grund der Welt gelegt war. Gerechter Vater, die Welt kennt dich nicht; ich aber kenne dich, und diese haben erkannt, daß du mich gesandt hast. Und ich habe ihnen deinen Namen kundgetan und werde ihn kundtun, damit die Liebe, mit der du mich liebst, in ihnen sei und ich in ihnen.

Mehr Informationen über biblische Wahrheiten im Geschäftsleben finden Sie in dem Buch/eBook von Autor Uwe Melzer mit dem Titel: 50 biblische Erfolgsgrundlagen im Geschäftsleben. Dieses Buch/eBook ist erschienen im epubli-Verlag unter ISBN: 978-3-8442-0365-3.


……….……….

Rettung für Deutschland
ICHTHYS-CONSULTING

christliche Unternehmensberatung
Uwe Melzer
Kandelweg 8
D 78628 Rottweil
E-Mail: info@ichthys-consulting.de
Internet:www.ichthys-consulting.de

Follow WISSENAgentur on Twitter…..

215 Gedanken zu „Alleinstellungsmerkmale Jesus Christus und Christentum – der Evangelisationsauftrag

  1. marketing

    Great write-up, I’m normal visitor of one’s website, maintain up the nice operate, and It is going to be a regular visitor for a long time. „Good nonsense is good sense in disguise.“ by Josh Billings.

  2. Nakesha Kokoszka

    Great blog! Do you have any helpful hints for aspiring writers? I’m hoping to start my own blog soon but I’m a little lost on everything. Would you advise starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m completely overwhelmed .. Any suggestions? Bless you!

    1. Uwe Melzer Artikelautor

      Just use WordPress as a platform. Here you can enter keywords SEO indefinitely and without restriction. In addition, there are social media plugins for Facebook, Twitter, Google, etc. +. WordPress is the best. Easy to read instructions and test, test and test again. Text and photos write html code and paste it into WordPress or use html features of WordPress. Sidbar goes well with html code. Manual of WordPress read and then try and try.

  3. Denny Dormane

    Oh my goodness! an amazing article dude. Thank you However I am experiencing issue with ur rss . Don’t know why Unable to subscribe to it. Is there anyone getting identical rss problem? Anyone who knows kindly respond. Thnkx

    1. Uwe Melzer Artikelautor

      There are apparently problems with older versions of MS Internet Explorer or generally older browser. New versions of IE 8, Firefox, Chrome, Safari, etc. functions properly. I test including the Microsoft Internet Explorer 8 Here is my blog is working properly. It’s slower than Firefox, but it works. What IE? to use. Newsletter link above, there is the blog RSS feed subscription is right in the blog.

  4. Pingback: Free Internet Software

  5. Amazon Discount Finder

    Hiya, I am really glad I have found this info. Today bloggers publish just about gossips and net and this is actually irritating. A good website with interesting content, that is what I need. Thank you for keeping this web site, I will be visiting it. Do you do newsletters? Can’t find it.

  6. Pingback: Best Dentist in Atlanta

  7. Pingback: my url

  8. Nicholas Pizzano

    After study a few of the blog posts on your website now, and I truly like your way of blogging. I bookmarked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Pls check out my web site as well and let me know what you think.

  9. Millionaire Warrior Coaching

    The subsequent time I learn a weblog, I hope that it doesnt disappoint me as much as this one. I mean, I know it was my choice to learn, but I actually thought youd have something fascinating to say. All I hear is a bunch of whining about one thing that you might repair when you werent too busy in search of attention.

  10. Cher Volpi

    Oh my goodness! an incredible article dude. Thanks Nevertheless I’m experiencing situation with ur rss . Don’t know why Unable to subscribe to it. Is there anybody getting identical rss drawback? Anybody who is aware of kindly respond. Thnkx

  11. San Antonio Web Design

    Thanks for your article. I would also like to say that the health insurance broker also works best for the benefit of the actual coordinators of the group insurance. The health insurance agent is given a list of benefits wanted by someone or a group coordinator. What a broker can is try to find individuals or maybe coordinators which will best match those requirements. Then he presents his referrals and if both parties agree, the particular broker formulates binding agreement between the two parties.

  12. how get followers on twitter

    Thank you for sharing superb informations. Your web-site is so cool. I’m impressed by the details that you have on this blog. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found simply the information I already searched all over the place and just couldn’t come across. What an ideal web site.

  13. Pingback: Homepage

  14. lida satis

    I have learned some new elements from your web page about pcs. Another thing I’ve always thought is that computer systems have become a specific thing that each residence must have for many people reasons. They provide convenient ways to organize homes, pay bills, search for information, study, hear music as well as watch tv programs. An innovative technique to complete every one of these tasks is by using a laptop computer. These pcs are portable ones, small, effective and mobile.

  15. Free Animated Wallpaper

    Just want to say your article is as surprising. The clarity in your post is simply spectacular and i could assume you are knowledgeable in this subject. Fine along with your permission let me to clutch your feed to keep up to date with coming near near post. Thanks a million and please keep up the rewarding work.

  16. http://webhostingsreview.com/html/award-winning-hosting-reviews.php?id=3

    I would like to consider the ability of saying thanks to you for the professional guidance I have usually enjoyed going to your site. I will be looking forward to the particular commencement of my school research and the general preparing would never have been complete without dropping by your blog. If I could be of any help to others, I might be delighted to help by means of what I have learned from here.

  17. medicare benefits

    Another thing I’ve noticed is the fact that for many people, bad credit is the result of circumstances past their control. For instance they may be really saddled with an illness so that they have excessive bills for collections. It would be due to a occupation loss and the inability to go to work. Sometimes separation and divorce can send the budget in an opposite direction. Thanks for sharing your notions on this blog site.

  18. top convertible car seats

    Thanks for sharing excellent informations. Your site is so cool. I’m impressed by the details that you have on this website. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this web page, will come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found just the info I already searched all over the place and simply could not come across. What a great web-site.

  19. Shandra Windler

    There are some interesting points in time in this article but I don’t know if I see all of them center to heart. There is some validity but I will take hold opinion until I look into it further. Good article , thanks and we want more! Added to FeedBurner as well

  20. San Diego Flood Damage

    Based on my observation, after a property foreclosure home is marketed at an auction, it is common for the borrower to be able to still have the remaining balance on the financial loan. There are many loan companies who aim to have all fees and liens cleared by the upcoming buyer. On the other hand, depending on certain programs, restrictions, and state guidelines there may be a number of loans that are not easily resolved through the shift of loans. Therefore, the responsibility still lies on the debtor that has obtained his or her property foreclosed on. Thank you for sharing your notions on this blog site.

  21. Brandy Gmernicki

    Just desire to say your article is as astonishing. The clearness on your put up is just spectacular and i could think you’re knowledgeable in this subject. Well with your permission allow me to grasp your feed to keep updated with coming near near post. Thank you a million and please keep up the enjoyable work.

  22. Click Here

    I am not sure where you are getting your information, but great topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more. Thanks for magnificent info I was looking for this information for my mission.

  23. ENRIQUE AHARONI

    Youre so cool! I dont suppose Ive read something like this before. So good to search out any person with some authentic ideas on this subject. realy thanks for starting this up. this website is one thing that’s wanted on the web, someone with a bit originality. useful job for bringing one thing new to the web!

  24. Call of Duty

    I have been exploring for a little bit for any high-quality articles or blog posts on this kind of area . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this web site. Reading this information So i’m happy to convey that I have an incredibly good uncanny feeling I discovered exactly what I needed. I most certainly will make sure to don’t forget this website and give it a glance on a constant basis.

  25. Keiko Sudar

    I like the valuable information you supply for your articles. I will bookmark your weblog and take a look at again here regularly. I am fairly certain I will learn many new stuff right right here! Good luck for the next!

    1. Uwe Melzer Artikelautor

      Ich mag die wertvollen Informationen, die Sie für Ihre Artikel. Ich werde Lesezeichen Ihres Weblogs und schauen Sie sich auch hier wieder regelmäßig. Ich bin ziemlich sicher, ich werde viele neue Sachen Recht hier zu lernen! Viel Glück für die nächste!. Schnellübersetzung Englische > Deutsch von: JohnathonBoldery@chip.de – Thank you for your kind comment. Many greetings from Germany.

  26. Elease Blackwall

    I simply want to tell you that I am newbie to blogging and site-building and definitely enjoyed your blog. Most likely I’m likely to bookmark your blog . You actually have tremendous articles. With thanks for sharing your web-site.

    1. Uwe Melzer Artikelautor

      Ich möchte einfach sagen, dass ich Neuling bin, um Blogging und Website-Gebäude und auf jeden Fall genossen Ihrem Blog. Wahrscheinlich bin ich wahrscheinlich in einen Blog zu bookmarken. Sie haben tatsächlich enorme Artikel. Mit Vielen Dank für Ihre Web-Site. Schnellübersetzung Englische > Deutsch von: Myatt7@gmail.com – Thank you for your kind comment. Many greetings from Germany.

Schreibe einen Kommentar